Vraag naar auto's met LPG-tank flink gestegen

Vraag naar auto's met LPG-tank flink gestegen

GOES - Door de hoge brandstofprijzen is de vraag naar auto's met een LPG-tank explosief gestegen. Bij garages stromen verzoeken binnen om een gastank in benzineauto's in te bouwen. Zo ook bij het bedrijf van Ad Akkermans in Goes. Hij doet goede zaken op het moment.

In de eerste drie maanden van dit jaar zijn er landelijk 28% meer gastanks ingebouwd dan in dezelfde maanden vorig jaar. Oorzaak is de hoge benzineprijs. Aan de pomp betaal je 1,87 euro voor een liter benzine tegen 0,87 eurocent voor een liter LPG.

Ombouw
Een ombouw kost volgens Akkermans rond de 1650 euro. Als de auto is omgebouwd moet er wel iets meer belasting worden betaald. Wat neerkomt op ongeveer twintig euro per maand.
laatste keer aangepast:
do 26-04-2012, 14:38


trefwoord(en):
benzine Goes lpg
regio:
Bevelanden
delen:
lpg

Reacties

Prachtig uitgelegd, maar wat gebeurt er nu verder? Zelf denk ik niets. We zijn dus terug bij af.

Er zijn niet alleen voordelen! Zoals in het filmpje, wordt er op de plaats van het reservewiel de tank geplaatst. Dat betekent, dat het reservewiel ergens los in de koffer komt te liggen. Het brandstofverbruik is volgens mij +/- 15 à 20 % meer als benzine. Het starten gebeurt op benzine, eens in de 2 à 3 maanden tank ik ook een halve tank benzine. Rijdt al vele jaren op LPG in een Renault Laguna, overigens met volle tevredenheid. Nadeel, ik rij nu sneller lange stukken, een dagje weg enz. en maak ongemerkt meer kilometers.

@ Fred en @ Pietje Bell. Jullie hebben natuurlijk volkomen gelijk. In ieder geval voor mensen die net als ik in de periferie van Nederland wonen. Vele mensen in "de provincie" zijn afhankelijk geworden van onze auto, voor de dagelijkse boodschappen, om ook eens naar de film te kunnen en vooral voor woon-werkverkeer. Ook ik moet dagelijks 130 km rijden alleen om naar de baas te komen tegen een belachelijk lage vergoeding die nu eens niet aangepast wordt aan de inflatie. dit betekent dat een substantieel deel van mijn loon naar autokosten gaat. ( en bedankt balkenende voor het afpakken van het voordeeltje van het grijze kenteken. voor bedrijven is het tarief kennelijk wel veel te hoog, maar een particulier kan dit volgens jullie makkelijk afdragen) dit geld kan nu niet in de normale economie vloeien. Overigens krijgt men in Duitsland een lager tarief in de wegenbelasting als je op LPG rijdt wegens het milieuvoordeel. Het betalen van belasting over belasting is ook zo'n verschijnsel. ook bij het kopen van een nieuwe auto gebeurd dat; belasting over de BPM en niet zo weinig ook! BTW betalen oké, maar dan over het bedrag voor belastingheffing. Zoals het nu gebeurt is een regelrechte schande. Er is kennelijk maar een manier om onze overheid duidelijk te maken dat we het er niet mee eens zijn: allemaal zoveel mogelijk met het openbaar vervoer of fiets en de auto laten staan. Na een paar maanden zal het dan misschien een keertje doordringen dat er overvraagt word, maar erg waarschijnlijk is dit niet. Helaas voor de meesten van ons niet haalbaar vanwege ploegendiensten of domweg het ontbreken van openbaar vervoer in vele plaatsen en industriegebieden. M.a.w. inmiddels zijn we verplicht aangewezen op eigen vervoer en daar zullen we voor betalen ook. In de randstad is meer mogelijk, in Zeeland helaas niets. Automobilisten in de provincie zullen zich laten plukken tot het echt niet meer gaat en dan dichter bij hun werk gaan wonen ( lees: de toch al overvolle randstad) De provinciale bestuurders ach en wee roepend achterlatend dat de krimp nu toch wel erg aan het toenemen is en dat de files in de randstad almaar toenemen en grote economische gevolgen heeft. Stelletje pr*ts*rs! Groeten van een, normaal gesproken, op vele gebieden grote milieufreak.

De vraag naar LPG is EXPLOSIEF gestegen !?

Nederland melkt gewoon iedere autobezitter uit, dure brandstofprijzen en ook nog wegenbelasting in Frankrijk bijvoorbeeld betaalt men geen wegenbelasting en de brandstofprijzen liggen een stuk lager. 90% van de auto's is een diesel die weinig gebruikt. Probeer in Frankrijk maar eens de prijzen naar Nederlands voorbeeld te doen dan staat binnen een dag alles stil.

Al jaren rijd ik tot volle tevredenheid op LPG, uiteraard door de vele km. toch nog een beetje voordeliger. Wat ik schandalig vind is dat dit een Nederladns product is, dat men zonodig aan de benzine prijs moet koppelen waarbij de prijs van een liter LPG onnodig opgedreven wordt. Nog gekker is de logica dat hier meer wegenbelasting voor betaald moet worden voor een milieu vriendelijker product! Waar zijn nu al die milieu freaken en diverse instantie's tot bevordering van het milieu, hier hoor ik ze niet over. Gewoon zakken vullers zijn het. Dat we dan ook nog BTW over de accijns betalen is natuurlijk helemaal van de zotte, maar ja iedere brave Nederlander slikt dit blijkbaar, moedeloos word je ervan.

Nieuwe reactie inzenden

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.

Meer informatie over formaatmogelijkheden