Rijkswaterstaat Zeeland vergroot veiligheid N57

Rijkswaterstaat Zeeland vergroot veiligheid N57

OOST-SOUBURG - Rijkswaterstaat Zeeland neemt op het Zuid-Hollandse deel van de N57 maatregelen om de verkeersveiligheid te vergroten. Rijkswaterstaat is eigenaar van dat deel van de weg.

Bij de bocht op de N57 bij Ouddorp komen binnen een week verkeersborden om aan te geven dat het stuk weg gevaarlijk is. Ook de adviessnelheid gaat er omlaag naar 50 kilometer per uur. Tussen Ouddorp en de Brouwersdam wordt binnen een jaar de middenberm breder en moeilijk overrijdbaar gemaakt.

Ongeluk
In april gebeurde bij Ouddorp een ernstig ongeluk waarbij twee volwassenen en een kind om het leven kwamen. Een tweede kind raakte gewond. Naar aanleiding hiervan kwam de wens de weg veiliger te maken.

laatste keer aangepast:
za 07-07-2012, 13:37


regio:
Walcheren
delen:

Reacties

Beter er een weg van te maken met gescheide rijbanen.
Dat nu ingestelde inhaal verbod kan blijkbaar niet worden nageleefd.

De waan van de dag regeert. Iemand doet iets stoms en hup de weg aanpassen. Dat is daar niet de eerste keer. Tussen Stellendam en Ouddorp heet het stuk weg "duurzaam veilig". Daar zit een flauw heuveltje in een bocht bij met de vangrail aan de binnenkant. In Engeland noemen ze dat een "hidden dip". 's Avonds zie je dan je tegenligger niet komen en het is voor sommigen dan verleidelijk om in te halen. Dat heeft op "duurzaam veilig" al ettelijke doden gekost. Maakt die weg toch een fatsoenlijk snelweg, zodat je ook niet achter vrachtwagens aan hoeft te kruipen. Bij Ellemeet is het er al klaar voor en veel viaducten zijn al wijd genoeg. Nu alleen nog politieke wil. Maar ja met al die groenen zal dat wel nooit lukken.

Belachelijke maatregel. Omdat er weer eens iemand iets heeft uitgespookt dat ie absoluut niet moest doen. Typisch geval van met de waan van de dag dingen beslissen. Maak die weg om te beginnen nou eens vierbaans, in plaats van een karrenspoor waar je tot in de oneindigheid achter vrachtwagens kunt hangen. Hele delen zijn er al klaar voor [o.a.bij Ellemeet]. Een deel van het zogenaamde "duurzaam veilig traject" tussen Goedereede en Ouddorp hebben ze zo aangelegd dat mensen 's avonds denken dat ze iemand wel even in kunnen halen omdat je de tegenligger niet kunt zien door een flauwe bocht en een flauwe helling plus een vangrail aan de verkeerde kant. Degene die dat ontworpen heeft zou een taakstraf moeten krijgen. Gelukkig is dankzij alle groensluipers in Zeeland en dat deel van Zuid-Holland een vierbaansweg een illusie, liever automobilistje pesten.

Tijd voor een snelweg, er rijden teveel vrachtwagens en dolle werkende mensen.

Van mij mogen ze dat hele Rijkswaterstaat opheffen, die ambtenaren daar leven zich altijd compleet uit. Een geldverslindende waardeloze organisatie, niet meer van deze tijd.

Effe doordenken. Arno's redenering volgend: als RWS zorgt voor goed onderhoud, dan mogen we weer 100 km rijden en gaan we bij een botsing sneller dood. Is dat zijn bedoeling?

Te gek voor woorden. Over een paar jaar misschien 30 km/uur net als de op- en afrit van de Oosterscheldekering aan de kant van Schouwen waar men in het kader van de verkeersveiligheid maar een smalle 90 graden bocht heeft gemaakt? Natuurlijk ook overal doorgetrokken strepen trekken zodat men ook niet meer mag inhalen. Het ongeluk waar naar verwezen wordt is natuurlijk heel erg voor alle betrokkenen maar om deze lange flauwe bocht die verlicht is hierdoor als zeer gevaarlijk te benoemen, is wel erg makkelijk. Vroeger werd hier nog 70 geadviseerd,l maar dat is al jaren geleden en nu dan maar naar 50. Het zal wel weer het zoveelste onzinnige en geldverslindende project van RWS worden. Net als al die nieuwe stoplichten op de N57 die na enkele seconden op rood springen, ondanks dat er geen verkeer aankomt van de zijwegen en er nutteloos moet worden geremd en opgetrokken. Want pas als men bijna stilstaat, springt het pas weer op groen. Ook dit zal wel in het kader van de verkeersveiligheid zijn?

50? Op een doorgaande weg? Voorheen mocht je hier 100. Omdat het wegdek echt in deplorabele staat verkeerde is de limiet verlaagd naar 80. Nog steeds geen onderhoud en enkele slachtoffers later mag je nog 50. Mocht er een soortgelijk ongeluk gebeuren dan is de snelheid van impact slecht 100 km/u...Effect; je gaat langzamer dood... RWS Zeeland, neem je verantwoordelijkheid en zorg voor deugdelijk onderhoud!!

Volgens mij is het de Brouwersdam hoor.

Nieuwe reactie inzenden

De inhoud van dit veld is priv├ę en zal niet openbaar worden gemaakt.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.

Meer informatie over formaatmogelijkheden