Consumentenbond: nu niet bij Neckermann bestellen

Consumentenbond: nu niet bij Neckermann bestellen

SINT JANSTEEN - De Consumentenbond waarschuwt voorlopig niks te bestellen bij postorderbedrijf Neckermann. Het Duitse moederbedrijf van Neckermann dreigt failliet te gaan en de situatie rondom de vestigingen in Zeeuws-Vlaanderen is nog onduidelijk.


Aanbetaling
Volgens de consumentenbond moet er bij Neckermann vaak een aanbetaling worden gedaan. Op het moment dat een bedrijf failliet gaat, kan de consument achter aansluiten bij de schuldeisers, aldus een woordvoerster. Dat betekent in veel gevallen dat ze het geld kwijt zijn.

Veilig
Volgens een woordvoerder van Neckermann hebben de problemen in Duitsland geen invloed op de afhandeling van bestellingen. Klanten kunnen veilig orders plaatsen in Sint Jansteen.
laatste keer aangepast:
vr 20-07-2012, 07:37


delen:
luister fragment: 

Consumentenbond: Koop niet bij Neckermann

Javascript is required to view this map.

Reacties

Woensdag voordat Neckermann in het nieuws kwam een bankstel besteld bij Neckermann. Omdat ik nooit eerder had besteld en het bestelbedrag hoog was moest ik de bestelling volledig vooruit betalen. Dit heb ik gedaan en een dag later zou mijn bank geleverd worden. Niet dus! Mijn bank komt vanuit het Duitse magazijn. Levertijd? Onbekend! Annuleren en geld terug? Nu niet mogelijk! Bel maandag terug krijg je als antwoord. Ik ben bang dat Neckermann maandag faillisement aanvraagt, ik mijn geld kwijt ben en kan fluiten naar mijn bank. Wanneer ik nu Neckermann bel krijg ik 2 opties. Optie 1 bestellen, optie 2 overige vragen. Wanneer ik kies voor optie 2 krijg ik: wegens onvoorziene omstandigheden kunnen wij u op dit moment niet te woord staan. De consumentenbond zal ongetwijfelfd meer weten over hoe een faillissement in zijn werking gaat als de consument. De waarschuwing vind ik dan ook niet meer als terrecht. Voor alle wijsneuzen onder ons die aangeven dat je op krediet of achteraf betalen moet aangeven bij je bestelling: Wanneer Neckermann bij jou gegevens aangeeft dat het verstuurd is, staat de rekening open. Zie jij later maar aan te tonen dat je niks ontvangen hebt. De curator zal in dat geval wel bij jou aankloppen om je rekening te voldoen. Waarschuwing consumentenbond is dus volledig terrecht!

Opvallend om te zien dat de meeste mensen het hier niet eens zijn met de consumentenbond. En terecht. Die paar ertussen vinden het blijkbaar leuk als een bedrijf over de kop gaat en dat er 500 man op straat komt te staan.

Op de website van Neckermann (neck.nl) kun je via je bestellingen-overzicht zien hoe het er met je bestelling voorstaat. Ik heb woensdag spullen besteld en via dit overzicht kon ik zien dat de status van 'in behandeling' via 'afleverdatum 20/7' naar 'verzonden' is gegaan. Spullen zouden dus vandaag of uiterlijk morgen afgeleverd moeten worden. Ik ga ervan uit dat dit ook gebeurt, dat ze niet zomaar wat in het overzicht zetten. Dit is altijd op deze manier gegaan en klopte altijd!

Consumentenbond heeft groot gelijk. Ik snap niet dat mensen nog in die praatjes van directies, management, banken en regeringen trappen. IceSave? Jongens niets aan de hand. Fortis? Geen enkel probleem. Neckerman Benelux? Niets aan de hand hoor, gewoon doorlopen mensen. En zo kan ik nog wel talloze voorbeelden uit het recente verleden bedenken. Boycotten dit soort bedrijven en niets geloven van de praatjes van het fors betaalde management. Die denken alleen aan hun bonus. En nog even een tip voor mensen die denken dat bestellen met een acceptgiro veilig is. Als de boel ploft dan staat je bestelling in het systeem en is het aan jou om te bewijzen dat je de bestelling nooit ontvangen hebt. De curator heeft ook alleen zijn eigen bonus in gedachten dus die gaat echt proberen dat geld bij jou te halen. Of dat gaat daadwerkelijk gaat lukken is de vraag maar een hoop onnodige ellende haal je je wel op de hals.

NIET BESTELLEN BIJ NECKERMANN. Ik heb afgelopen dinsdag een bestelling gedaan. Dat zou donderdag geleverd worden. Gelukkig heb ik betalen per accepgiro gedaan, want nadat ik gebeld had op de afleverdatum, hoe laat mijn bestelling zou komen, kreeg ik te horen dat mijn bestelling vanuit Duitsland moest komen en dat er dus niks geleverd werd op de afgesproken afleverdatum. Voor niks vrij genomen en niet eens van te voren ingelicht door Neckermann dat ze faillisement hebben aangevraagd. Gewoonweg ONBESCHOFT zijn ze!

Klantgericht misschien om de consument te waarschuwen. Daar is de bond immers voor. Maar een messteek voor een retailer die in deze moeilijke tijd probeert te overleven. Ga ook maar eens die catalogus/website nog eens napluizen. An Peters

Ik stel voor dat iedereen juist WEL bij Neckermann gaat bestellen. Kies voor betalen per acceptgiro en meteen overmaken na ontvangst goederen. Dat is iets dat WEL kan werken. Het gaat hier namelijk om 500 banen in de regio.

Van de consumentenbond moet je het maar hebben!!! Wat een sukkels om zo'n opmerking te plaatsen. Misschien moeten ze eerst eens onderzoek doen voordat ze beginnen met het bedrijf met de grond gelijk te maken. Correctie is op zijn plaats lijkt me.

Bedankt consumentenbond voor de foutieve info over Neckermann. Het gaat over Neckermann.de en niet over Neckermann.com. Geven jullie een cursus, hoe trap ik een bedrijf de grond in. Ik zal mijn lidmaatschap opzeggen, met jullie wil ik niets meer te maken hebben.

Schandalig dat een organisatie als de consumentenbond deze uitspraken doet voordat ze de juiste feiten hebben. Zeer onprofessioneel van ze en totaal onnadenkend. Wat dit voor impact heeft voor het bedrijf en personeel. Je kunt een bedrijf niet veroordelen als je niet weet waar je over praat.

Wat een gewauwel van dat mens met d'r nep-Gooise Rrrrr. Behalve dat ze het liefst Neckermann om zeep helpt, klopt er niets van wat ze zegt. Neckermann levert veel op afbetaling en dus hoeft er vaak helemaal niets aanbetaald te worden. Zodra ze hier door de interviewster mee geconfronteerd wordt steekt ze een dom verhaal af over dat iemand dan "aan die bestelling vast zou zitten". Dat is gewoon volslagen onzin, aangezien de zichtzending van 14 dagen gewoon blijft gelden, dit is immers een deel van de overeenkomst. Buiten dat, het is toch ook de bedoeling dat je dan je artikel krijgt? Anders zou je het toch niet bestellen? Je zou bijna denken dat deze mevrouw de Staak of Snaak of hoe ze ook heet aandelen bezit van de concurrent.

Hier laat de consumentenbond wel een grote flater. Je moet bij Neckerman pas betalen als je het binnenkrijgt en behoudt. Je ziet wel dat de consumentenbond nu weer meer kapot gaat maken voor deze mensen die niet weten of ze wel blijven bestaan. Hoop dat ze deze fout gaan inzien en dat er dan een berichtje komt naar aanleiding van deze fout.

Mogen de mensen die straks op straat komen te staan komen werken bij de consumentenbond, want deze oproep is wel het laatste wat ze bij Neckermann . com nodig hebben

Heb deze week ook nog een bestelling geplaatst bij Neckermann. Iedereen kan gewoon kiezen om met en acceptgiro te betalen na levering, niks geen vooruitbetaling. Ik vind het ook niet fair van de consumentenbond om deze oproep te plaatsen. Dat brengt het bedrijf in een negatief daglicht en misschien is het allemaal zo erg nog niet. Heb zelf nog nooit problemen met Neckermann gehad. Ze houden je heel erg op de hoogte van bestellingen en retouren. Ik hoop dat de consumentenbond dit bericht gaat verwijderen.

Ik heb altijd pas betaald bij aflevering. Ook met grote bedragen heb ik nooit vooruit hoeven te betalen. Als vaste klant nu ook nog een bestelling geplaatst.

De consumentenbond denkt ook haar steentje weer te moeten bijdragen aan het definitieve einde van Neckermann. Wat een stelletje eikels... Daaaaaaag werkgelegenheid in de regio!!

Met zo'n oproep maak je het bedrijf zeker kapot!

Als men wat besteld. Betaling bij ontvangst!

Heb juist wel nog snel een paar artikelen besteld die nog op mijn verlanglijstje stonden. En niet met vooruitbetaling...

Nieuwe reactie inzenden

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.

Meer informatie over formaatmogelijkheden