Vleesboerderij Boot getroffen tijdens hoogseizoen

Vleesboerderij Boot getroffen tijdens hoogseizoen

KERKWERVE - De brand bij vleesboerderij Boot in Kerkwerve heeft het bedrijf volledig stilgelegd. Volgens slager Harry Boot zit zijn personeel nu door de brand thuis tijdens de belangrijkste periode van het jaar. Normaal gesproken draait de slagerij in de zomer overuren.

De brand brak zondagmorgen uit in een schuur van de vleesboerderij met een rieten kap. De schuur werd gebruikt om vlees en verpakkingsmateriaal op te slaan en er was een winkeltje in gevestigd. De oorzaak van de brand is mogelijk kortsluiting in één van de koelcellen in de schuur.


Rookschade

De schuur waar de brand ontstond is vrijwel volledig uitgebrand en een deel van het dak stortte in. Hoewel de brandweer wist te voorkomen dat het vuur oversloeg naar de omliggende schuren en het woonhuis, is er bij deze gebouwen wel veel rookschade.


Vernietigd

Door de brand is een groot deel van het familiebedrijf vernietigd. De 150 runderen en de stallen zijn weliswaar niet getroffen door de brand, maar de slagerij, de winkel en een deel van het woonhuis kunnen als verloren worden beschouwd.


Groot materiaal

De brandweer heeft direct groot materiaal ingezet. Zo is onder meer een ladderwagen uit Goes opgeroepen en een waterwagen om over grote afstand waterwinning op te bouwen.

laatste keer aangepast:
di 07-08-2012, 00:07


delen:
Vleesboerderij Boot getroffen tijdens hoogseizoen

Reacties

Nieuwe reactie inzenden

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.

Meer informatie over formaatmogelijkheden