Commissie buigt zich over verharde baan VMZ

Commissie buigt zich over verharde baan VMZ

ARNEMUIDEN - Een commissie uit de Staten van Zeeland praat vandaag over een verharde start- en landingsbaan bij het vliegveld Midden-Zeeland bij Arnemuiden. Het vliegveld wil zo’n baan al jaren.


Nu nog ligt er gras. En als het een paar dagen regent, dan wordt het veld te drassig en kan er niet veilig geland worden. Daarom wil het vliegveld een verharde baan.

Milieu
Normaal gesproken moet er een milieueffectrapportage (mer) komen voordat een besluit genomen kan worden over een vergunning voor de aanleg van een verharde baan. Het vliegveld heeft echter een extern bureau ingehuurd en dat bureau concludeert dat zo'n rapportage niet nodig is.

Verschil
Volgens de directeur van het vliegveld, Rob Gomersbach, zullen er door de komst van een verharde baan niet meer vliegtuigen komen en ook zouden er geen zwaardere vliegtuigen op het vliegveld landen. Volgens Gomersbach is het enige verschil dat de baan dan wel gebruikt kan worden bij aanhoudende regen.

Vergunning
De Gedeputeerde Staten hebben eerder het advies dat er geen milieu effect rapportage nodig is van het externe bureau overgenomen. Als vandaag de commissie die mening deelt, brengt dat de komst van de verharde baan een stuk dichterbij en kan de provincie zich gaan buigen over een eventuele vergunning voor de verharde baan.

Delta
Midden-Zeeland ligt in de Zeeuwse delta tussen de steden Middelburg en Goes. Het vliegveld beschikt nu over grasbaan van een kilometer lang en een speciale strip voor het zweefverkeer.

Foto: drhenkenstein (Flickr cc)
laatste keer aangepast:
vr 31-08-2012, 14:53


regio:
Walcheren
delen:
luister fragment: 

Commissie buigt zich over verharde baan VMZ

Reacties

Er word inderdaad nogal veel gepraat over de verharde baan wel, of niet, de mensen hebben nog steeds niet door wat de voordelen zijn! En dat zijn niet alleen voordelen voor het vliegveld! Als er nu een vliegtuig vertrekt moet hij als een trekker door het drassige veld ploegen om op snelheid te komen, dit kost een hoop extra brandstof (Denk aan het Milieu)! Een vliegtuig is sneller op snelheid en kan eerder aan zijn klim beginnen, en als hij aan het einde van de baan is zal hij hooger zitten dan op een onverharde baan! (Minder geluid op de grond) Zo zijn er nogal wat voordelen op te noemen! Als er maar niet zoveel gepraat moet worden , dit is over het algemeen een teken van ontwetendheid en onzekerheid over de stof waarover het gaat! Als onkunde op de loer ligt dan, dan word onzekerheid ingeschakeld, dan moeten de mensen gehoort worden, de deskundigen ,en niet te vergeten de tegenstanders. Heeft men dan de uitslagen binnen ,dan begint het plussen en minnen, is de uitkomst NUL ,dan gaat het papier weer in de onderste la want een besluit nemen is dan uit de boze. Stel je voor dat je op tenen gaat staan! Maar vergeet niet zachte heel meesters maken stinkende wonden! Een voorstander J.

Een verharde baan heeft geen toegevoegde waarde. Het kost alleen maar geld!!!!

Men weet toch zeker wel dat men in een vergadercultuur leeft! Dat is van deze tijd om heel veel ergens over te vergaderingen (koffie drinken over de sport ouwehoeren op kosten van.... ergens gaan eten e.d.) en dan geen beslissing nemen want dan verdien je er toch niets meer aan, op die manier hebben we ontzettend veel zakkenvullers in dit land waardoor alles ongelooflijk duur en op de lange baan gestuurd wordt en dat is nu net de bedoeling. Mensen ga iets nuttigs doen, ga werken of zoiets i.p.v. al dat gelul. En voor die het niet weten: WERKEN is een werkwoord.

Hier wordt al sinds 1990 over gesoebat en nu in 2012 nog geen beslissing. Ongelofelijk

Onvoorstelbaar dat er nog geen verharde landingsbaan is!

Hoeveel jaar wordt er daar al over 'geluld'? Tot een besluit kunnen ze blijkbaar niet komen.

Nieuwe reactie inzenden

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.

Meer informatie over formaatmogelijkheden