RvS veegt bezwaren tracébesluit N61 van tafel

RvS veegt bezwaren tracébesluit N61 van tafel

DEN HAAG - De Raad van State heeft de bezwaren tegen de geplande reconstructie van de N61 tussen Schoondijke en Hoek van tafel geveegd. Verschillende inwoners van IJzendijke, de Fietsersbond en de ondernemingsvereniging uit IJzendijke hadden bezwaar gemaakt.


Zo waren er bezwaren tegen de vastgestelde breedte van de parallelweg, tegen de rondweg bij Schoondijke, de oversteekmogelijkheden voor fietsers, de gevolgen voor het landschap en de rotonde bij IJzendijke.

Zorgvuldig
De Raad van State heeft geoordeeld dat het tracébesluit zorgvuldig tot stand is gekomen. Alle beroepen zijn daarom ongegrond verklaard.

Plan
Het plan voor de N61 omvat onder meer de aanleg van gescheiden rijbanen voor snel verkeer en langzaam verkeer, vrijliggende fietspaden, vijf fietstunnels, zes rotondes en een middenbermbeveiliger op de hoofdrijbaan. De maximumsnelheid wordt verhoogd naar 100 km/uur.

Verbetering
Het is de bedoeling dat door deze maatregelen de verkeersveiligheid, de doorstroming en de leefbaarheid voor gebruikers en omwonenden zal verbeteren. De vernieuwde N61 moet in 2014 klaar zijn.

Foto: Beeldbank Rijkswaterstaat, Joop van Houdt
laatste keer aangepast:
do 06-09-2012, 07:20


delen:
Deel van N61 een nacht afgesloten

Reacties

We zullen wel moeten heh als we ergens willen komen. Maar voor de langzame weggebruiker en de scholieren van IJzendijke wordt het niet veiliger, de tunnels mogen dan wel veilig zijn, maar als je meerdere malen een (parallel) weg moet kruisen om weer op het veilige fietspad te komen en je meer kilometers moet maken om van A naar B te komen, dan word je niet blijer. Mogelijk de automobilist wel maar die zitten lekker droog en warm, maar ik hoop voor jullie dan ook dat je eens beter op gaan letten en andere weggebruikers ook eens de ruimte gunnen en een fietser die door de regen moet eens voorrang geeft, want dat doen meestal alleen de buitenlanders. En dat het ook werkelijk helpt, dat de weg vernieuwd behoorde te worden is een feit, maar dat de voetganger en fietser er onder moeten lijden is een ander verhaal en ook daar heeft de RvS niet naar geluisterd. "Veiligheid" of 'onveiligheid' maak jezelf en niet de weg is onveilig.

He he, kunnen ze eindelijk eens beginnen aan de slagadder door West-Zeeuws-Vlaanderen. Wordt hoog tijd. Eens kijken of de bezwaarmakers dan geen gebruik gaan maken van de aangepaste weg.

Nieuwe reactie inzenden

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.

Meer informatie over formaatmogelijkheden