Omzetverlies Sas van Gent door werkzaamheden

Omzetverlies Sas van Gent door werkzaamheden

SAS VAN GENT - Verschillende ondernemers in Sas van Gent balen van de werkzaamheden aan de N252. Die doorgaande weg verbindt Sas van Gent met Zelzate en zorgt voor veel klanten uit België. De ondernemers zeggen veel omzetverlies te lijden nu de hele weg is afgesloten.


De N252 is afgezet om het hele wegdek vanaf de Nederlandse grens tot de Zelzatebrug te voorzien van nieuw asfalt. De werkzaamheden gaan tot eind oktober, begin november duren.

Borden
Vooral de slechte communicatie en tekort schietende bewegwijzering zouden ervoor zorgen dat er veel minder klanten naar Sas van Gent komen. De afsluitingsborden stonden er gewoon ineens, zeggen de ondernemers.
laatste keer aangepast:
wo 26-09-2012, 20:30
delen:
luister fragment: 

Omzetverlies Sas van Gent door werkzaamheden

Omzetverlies Sas van Gent door werkzaamheden

Reacties

Als ik bij onze grootgrutter kijk, zie ik bijna alleen maar Belgische auto's staan dus onze zuiderburen weten Sas van Gent maar al te goed te vinden! Steeds minder mensen roken dus zal de omzet wel eens verminderen! Gezond toch minder roken?

20 jaar? Ik weet de weg bij Zelzate al uit mijn kinderjaren dat hij zo is, dus ruim 35 jaar, bijna 40 jaar zelfs. Sinds de brug er ligt en wat denk je van de putten en hobbels en de slechte staat van de fietstroken. Ben beniewd hoe lang die rozerode laag op de fietsstroken het gaat houden en hoe gauw er weer stukken uit de betonlaag springen om de rotzooi op de stroken door het vrachtverkeer nog niet te noemen. Heb je al eens in en om Gent gefietst? Denk het niet, waarom denk je dat de Belgen naar hier komen om te fietsen. Slechte wegen en de rotzooi die niet of nauwelijks wordt opgeruimd. Ze kunnen nog veel leren van ons, maar ja beton is goedkoper dan asfalt en de auto's lijden er flink onder. Velen kiezen al liever voor een betaalde rit door de WST dan over Antwerpen met zijn files en de grote putten in het wegdek. Denk aan het verschil in regels en snelheden.

Een weg die 20 jaar mee gaat bestaat niet in België.

Je krijgt na de werkzaamheden wel een mooie weg voor terug, die weer 20 jaar meegaat en genoeg verlichting. Dit kan je hier in Nederland niet zeggen, hier is om de 5 jaar wel weer wegwerkzaamheden waar je eigen op loopt te vreten.

Nou, mevrouw winkelt zelf graag in België, dus waar moppert ze over?

Je kunt het zien ook hoor op de Tractaatweg en de Oostpoortweg (van de N62 naar Sas) veel meer verkeer voor de brug en heel veel extra vrachtverkeer, dan kun je eens zien, wat er normaal over de Westkade dendert. De bewegwijzering is inderdaad echt op zijn Vlaams. i.p.v omleidingen naar Zelzate-Gent staat er gewoon doorgaand verkeer gestremd-doodlopende wegen en alleen bestemmingsverkeer. De borden lagen al verschillende keren omver en er staat er zelfs in het Bolwerk eentje op de bushalte. Vreselijk is het. Overal gezocht op internet, maar geen info te vinden. Nog meer Belgen die 60 rijden op 100 km/u wegen het vrachtverkeer rijdt nu soms nog harder. Ja ze kennen de weg niet heh langs daar! Wennen we al een beetje aan het extra geluid dat de verbreding met zich mee zal brengen. In iedergeval hoeft het doorgaande verkeer dan niet af te remmen en weer op te trekken, dat scheelt lawaai en tijd.

Dit is weer echt op z'n Belgs: gooi de hele weg maar open in plaats van rijstrook voor rijstrook...

Nieuwe reactie inzenden

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.

Meer informatie over formaatmogelijkheden