Filmposter L'amour des moules wint prijs

Filmposter L'amour des moules wint prijs

VLISSINGEN - De poster van l’Amour des Moules, ontworpen door Joost Hiensch en Susanne Keilhack, is bekroond met de Cinema.nl Afficheprijs 2012. De prijs bestaat uit 2.500 euro en een wisseltrofee. l’Amour des Moules, een documentaire van Willemiek Kluijfhout met een bijdrage van Omroep Zeeland, is 27 september uitgebracht.


Het winnende affiche springt in het oog door de compositie en het kleurgebruik; het intrigeert doordat de visuele vormen mooi doch raadselachtig zijn. Wat zien we precies? Een decolleté? Een zwembad? De poster verbeeldt fraai de licht erotische connotatie van de mossel.

Prikkelend

“Prikkelend, en ik hou niet eens van mosselen,” schreef een van de stemmers. “Intrigerend: wat is het nou eigenlijk? De poster ademt precies dezelfde poëtische sfeer als de film. Mooie kleuren: de koude zee,” noteerde een ander. “Ook als vrouw wordt mijn blik meteen getrokken naar dit decolleté, of is het toch iets anders?,” schreef een derde stemmer.
 
Online-stemming

L’amour des moules bleef Doodslag van Marc Koppen en Theo Maassen (Scherpontwerp), Kyteman Now What? van Pieter Vos en Merel Snel (75b) en De Heineken Ontvoering en Kauwboy (beide ontworpen door Brat Ljatifi (Brat Creative Works) ruim voor in de online-stemming.

laatste keer aangepast:
vr 05-10-2012, 00:01


regio:
Walcheren
delen:

Reacties

Nieuwe reactie inzenden

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.

Meer informatie over formaatmogelijkheden