Voetbalmuseum Middelburg in zwaar weer

Voetbalmuseum Middelburg in zwaar weer

MIDDELBURG - Het Nationaal Voetbalmuseum in Middelburg heeft moeite om het hoofd boven water te houden. Ook met andere bedrijven op het ZEP gaat het economisch niet goed. Het ZEP werd geopend in het voorjaar van 2009 en wordt al langer gekenmerkt door niet goed lopende ondernemingen. Er komen weinig bezoekers en staan er nog veel gebouwen leeg.


Het Voetbalmuseum wil nieuwe activiteiten ontwikkelen om meer bezoekers te trekken. De gemeente Middelburg wil meewerken aan die uitbreiding, maar steekt geen geld in het Voetbalmuseum.

Plannen
Welke plannen het Voetbalmuseum heeft maakt directeur Sven van Rijswijk maandag bekend. Het voetbalmuseum werd onder de naam Voetbal Experience geopend in december 2009 in het Zeeland Entertainment Park (ZEP) in Middelburg.

Publiekstrekker
Het ZEP omvat vier horecazaken, drie grote winkels, een fitnesscentrum, een schoonheidssalon en vijf attracties. Een familiepretpark met het voormalige Miniatuur Walcheren, een overdekte minigolfbaan, een klimpark, een music hall en als nationale publiekstrekker het Nationaal Voetbalmuseum.

Verwachtingen
De eerste plannen zijn van 2003 en de verwachtingen waren hooggespannen. De plannenmakers waren vastgoedonderneming TCN en het bedrijf RECC, dat zich bezig houdt met concepten. Ze mikten op 900 duizend tot één miljoen bezoekers per jaar.

Signalen
Vorig jaar kwamen er signalen dat het aantal bezoekers achter bleef. Met name het horecagedeelte zou het hoofd nauwelijks boven water kunnen houden. Maar de exploitanten ontkenden dat toen met klem.

Studio A58
De Music Hall stond al vanaf het begin leeg. Een paar maanden geleden werd de ruimte verkocht aan theaterondernemer Frans Lievens. Die doopte de hal om tot Studio A58. Hij wil er optredens laten plaatsvinden. Tijdens de verbouwing van de Schouwburg in Middelburg kan Studio A58 dienst doen als theater.
laatste keer aangepast:
do 29-11-2012, 13:26
regio:
Walcheren
delen:
Voetbalmuseum Middelburg in zwaar weer

Reacties

Wij zijn er net een week geleden geweest. Als dit € 70.00 moet kosten, niet te begrijpen. 2 volwassen + 2 kinderen. Veel te duur en heel klant onvriendelijk. Een flesje cola € 3.00. Bij het ps3 spel zaten er mensen die de hele tijd aan het spelen waren. Wij hebben een 45 minuten gewacht en zijn toen maar weggegaan, omdat ze bleven spelen. Niemand van het personeel let er op. Nee wij komen niet meer.

Het ziet er leuk uit en ik wilde er graag naar toe, totdat ik de entree prijs zag: 17,50€ p/p... Dat is ronduit belachelijk! En daarom komt er niemand natuurlijk. Dus; twee volwassen en twee kinderen van 10 en 12 entree = 70,00 €! Snappen ze dat nou echt niet?

Misschien een beetje simpel? Zou het nieuwtje er een beetje af kunnen zijn?

Misschien moeten ze eens de prijzen aanpassen, vooral in het horeca gedeelte en wat vriendelijkheid zou ook verstandig zijn. Volgens mij is het voor iedereen recessie toch, dus ook voor deze heren die meerdere zaken hebben, daar horen we niets over. Toon eerst alle cijfers is maandag, draait alles verlies dan moet er misschiens eens gepraat worden.

Het is zo makkelijk negatief te zijn, veel Zeeuwen zijn er volgens mij nog niet geweest. Het museum is werkelijk prachtig. Mooi gemaakt, innovatief en leerzaam maar over smaak valt niet te twisten. Voetbal is leuk en wij Zeeuwen zouden eens trots moeten zijn op wat hier allemaal hebben.

ZEP is de perfecte locatie voor de schouwburg, het trekt dan ook meer bezoekers naar het museum.

De projectontwikkelaar heeft zijn centjes binnen en de rest heeft zich rijk gerekend.

Er is teveel en men denkt dat alles goudpotje is.

De bezoekers blijven weg bij het horecagedeelte, vind ik niet gek. Ben daar 2 keer geweest in dat museum maar beide keren kon ik niets drinken. Trouwens, heel dat museum is geldverspilling. Jammer maar helaas.

Zo zie je maar, ontkennen helpt niet, en later geloofd niemand je meer. Wie begint er dan ook zoiets doms? Duidelijk dat de consument er geen brood in ziet, dus waarom die ondernemers dan wel? Gewoon stoppen voordat er weer bakken met schuld staan die nooit meer betaald gaan worden. Als leverancier wist ik het wel, eerst afrekenen want natuurlijk is zo een achterlijk idee niet kredietwaardig., en dat dan onder de noemer "museum", belachelijk gewoon! Zo zie je maar dat de vastgoedbrance nog steeds niets heeft geleerd en gewoon blijft doorgaan met het investeren in plof zaakjes die gewoon niet levensvatbaar zijn. Straks gaan ze weer klagen bij de overheid dat het zo slecht gaat. Nee, gewoon ontslag voor dit soort lieden is goed voor de nederlandse economie want investeren kunnen ze duidelijk niet en de maatschappij mag de rekening achteraf betalen.

Ja, € 17,50 p.p. is natuurlijk je reinste zelfoverschatting. Slecht ondernemerschap dus.

Het hele ZEP is een flop.

Nieuwe reactie inzenden

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.

Meer informatie over formaatmogelijkheden