'Vloggen is meer iets voor jongeren zelf'

'Vloggen is meer iets voor jongeren zelf'
'Vloggen is meer iets voor jongeren zelf' © OZ
PLAY Primeur Indigo Instart2
GOES - Identiteit
Vlogs zijn heel populair onder jongeren. Omdat ze laagdrempelig zijn en je er soms iets van kunt leren. En vooral omdat ze een kijkje geven in het dagelijks leven van leeftijdsgenoten. Vooral 10 tot 15-jarigen die voelen zich aangetrokken tot het kijken van vlogs.
Moeilijk
Vloggen lijkt hét nieuwe mediamiddel, zegt ook Stefan Daane, webredacteur bij Omroep Zeeland. "Maar je moet je vooral realiseren dat het iets is voor en door jongeren. Die iets 'liken', ofwel een duimpje geven. Dat geeft het sneeuwbaleffect. Ik denk dat het voor instanties die het willen inzetten moeilijk is om daartussen te komen."
Primeur-Indigo-FB-ZNO160301EL
Enzo Knol 
Zo is Enzo Knol wel de bekendste YouTube-ster van Nederland. Hij maakt elke dag een vlog en heeft miljoenen kijkers. Volgers abonneren zich op zijn YouTube-kanaal. Het is logisch dat ook fabrikanten en instellingen de kracht van de vlog ontdekken. Zo maakt de politie filmpjes over thema's als veiligheid en straffen. En zijn er nu de vlogs van de preventiewerkers van Indigo. 

Primeur

Indigo zegt de eerste preventie-organisatie in Nederland te zijn die vlogs maakt. Voor de campagne Laat ze niet Verzuipen verschijnt twee keer per maand een filmpje. Voor dit jaar is hier een budget van 10.000 euro beschikbaar. Hieronder een voorbeeld van een vlog, over alcohol en verkeer
preventiewerkers van Indigo tijdens opnames van een vlog
preventiewerkers van Indigo tijdens opnames van een vlog © OZ