Zeeuwse is te sexy voor zorgverzekeraar Ohra

Zelf kiezen
OOST-SOUBURG - De boodschap van de reclame is dat je bij Ohra zelf kunt kiezen wie je behandelt. In het filmpje, dat Ohra zelf van internet heeft verwijderd, maar wat inmiddels op andere plekken wel weer opduikt, is de uit Vlissingen afkomstige actrice te zien als een sexy arts, die vraagt of de mannelijke klant zich wil uitkleden, waarop zijn vrouw besluit dat ze deze arts liever wil 'skippen'.
De kritiek ontstond vooral door een advertentie uit deze reclamecampagne op Facebook, waar de twee artsen vlak naast elkaar gezet worden en de Facebook-gebruikers worden gevraagd om te stemmen. Dat gaat voor veel mensen te ver, bleek uit de reacties.

Excuses
Op sociale media ontstond kritiek op de reclame. De verzekeraar verwijderde de advertentie vliegensvlug van het internet en maakte ook excuses. "De post van de 2 artsen was ongelukkig gekozen. Domme onhandigheid van ons. Onze excuses als we iemand voor het hoofd hebben gestoten. Sorry!", schrijft Ohra op Twitter.
'Verbeterde versie'
Naast verontwaardigde reacties kwamen er ook parodieën, zoals die van het ludieke nep-account op Twitter met de naam Ohra Webcare. Daarop staat een 'verbeterde versie' van de reclame.
Eigenwaarde
Zelf krijgt ook Voorhoeve veel kritiek te verduren. Zo zou haar rol in deze reclamecampagne niet getuigen van veel eigenwaarde, is het kritiek aan haar adres. Zelf vindt ze dat onzin. "Als Katja Schuurman het had gedaan, was zij een heldin", schreef ze in eerste instantie op Facebook. Die Facebookpost heeft ze later verwijderd.