'Bericht over brainwashen Van Breukelen is laster'

'Bericht over brainwashen Van Breukelen is laster'
'Bericht over brainwashen Van Breukelen is laster' © KNVB
Hans van Breukelen
Hans van Breukelen © nnb
BURGH-HAAMSTEDE - Onprofessionele journalistiek
In een schriftelijke reactie ontkent de directie van het bedrijf alle beschuldigingen. In die reactie worden met name De Telegraaf, maar ook alle media die het bericht hebben overgenomen, beticht van onprofessionele journalistiek, omdat er geen wederhoor zou zijn toegepast en er geen sprake zou zijn van gedegen feitenonderzoek.
Eerste reactie
Omroep Zeeland heeft naar aanleiding van de reeks publicaties in de sportkatern Telesport van De Telegraaf geprobeerd om een reactie te krijgen van de directie van BTSW. Dat is eerder niet gelukt. Deze schriftelijke verklaring is de eerste reactie die Omroep Zeeland heeft ontvangen van de directie van het bedrijf.
Boek over sektes
In de berichten van De Telegraaf wordt het bedrijf, met het hoofdkantoor in Burgh-Haamstede, neergezet als een sekte. Dat is volgens het dagblad gebaseerd op een boek over sektes in Nederland.
Lees ook: 'Van Breukelen gebrainwasht door Zeeuwse sekte'

Psychische begeleiding
Het Zeeuwse bedrijf wordt door de KNVB ingehuurd onder meer voor de psychische begeleiding van sporters. Volgens de schrijfster van het boek dat door De Telegraaf wordt aangehaald, is de technisch manager van de KNVB en voormalig Oranje-keeper Hans van Breukelen gebrainwasht. Volgens De Telegraaf is dat de achterliggende reden achter de inzet van BTSW bij de KNVB.

Tegenreactie
De directie van BTSW heeft naar eigen zeggen een 'in deze materie gespecialiseerd advocatenkantoor' in de arm genomen. "Het zal duidelijk zijn dat deze smaadcampagne niet zonder tegenreactie van ons blijft", waarschuwt de directie.