Lokale krant Wereldregio heeft nieuwe vormgeving

© OZ
ITEM Wereldregio

Vormgeving

ZIERIKZEE - "We gaan niet vernieuwen om te vernieuwen, maar we moeten wel mee met onze tijd", zegt de uitgever van de krant: Jeroen van 't Leven. "Maar wat we in ieder geval hebben geleerd in de afgelopen tien jaar is dat je wel moet veranderen om relevant te blijven. En we willen gezien worden als dé nieuwsbron voor onze regio en dat willen we met deze vormgeving uitstralen."

'De krant zoals die hoort'

Volgens Van 't Leven gaat de Wereldregio met deze nieuwe vormgeving ook tegen een landelijke trend in. "Waar andere kranten steeds meer een magazine worden, een soort tijdschrift, kiezen wij er juist voor om in onze nieuwe vormgeving terug te gaan naar de krant zoals die hoort: in zwart-wit."

Jubileum

De eerste editie van Wereldregio kwam uit op 17 augustus 2007, dus de krant viert dit jaar ook zijn tienjarig bestaan. De beginperiode was spannend, maar sindsdien is de krant alleen maar groter geworden. De Wereldregio wordt uitgegeven door JeVanHet bv. Deze uitgeverij is van Van 't Leven, die ook directeur is van reclamebureau Life Design in Zierikzee. Hij heeft samen met hoofdredacteur Aad van der Wouden het concept voor de Wereldregio bedacht.

Oplage

Wereldregio heeft een oplage van 16.000, maar in de zomermaanden worden een paar duizend exemplaren extra gedrukt. "Toeristen lezen de krant ook, die willen toch weten wat er speelt in de regio waar ze op vakantie zijn. Op Schouwen-Duiveland wonen ruim 33.000 mensen. Als iedere krant door twee inwoners gelezen wordt, bereiken we alle Schouwenaren die kunnen lezen", denkt hoofdredacteur Van der Wouden.
© OZ
Vrijdag
Dat de krant op vrijdag verschijnt is een bewuste keuze. Het is om het aantal leesminuten te vergroten. Volgens de hoofdredacteur heeft dit vooral te maken met het weekend. Dan heb je meer tijd om de krant te lezen.