Toeristische campagne: niet om toeristen te trekken...maar nieuwe inwoners

Zeeland moet op de kaart gezet worden als regio om te wonen en te werken. Dat wil het provinciebestuur. In de jaarlijkse subsidie aan het VVV van - dit jaar - 650.000 euro is dat als voorwaarde gesteld. Zeeland: niet enkel meer de toeristische kustbestemming, maar vooral ook een 'vestigingsregio'.

Campagne Niet iedereen houdt van Zeeland (foto: VVV Zeeland)

'Niet iedereen houdt van Zeeland. Mooi.'

De campagne 'Niet iedereen houdt van Zeeland. Mooi.' moet worden uitgebreid met de thema's investeren, wonen en werken. Er moet meer aandacht komen voor vacatures, studies, stages, huizen en innovatieve bedrijven.

Het "investeren in stedelijke aantrekkelijkheid én imago van Zeeland is van groot belang bij het aantrekken van young professionals", schrijft het provinciebestuur.

Kustlijn Zoutelande (foto: Omroep Zeeland)

Zeeuwse bedrijven en organisaties hebben veelal grote moeite om personeel te vinden voor openstaande vacatures. De aankomende campagne moet meer mensen naar Zeeland trekken.

Op de vraag of 650.000 euro niet erg weinig is voor een reclamecampagne, antwoordt provinciebestuurder Carla Schönknecht dat ook bedrijven en andere partijen eraan bijdragen. En dat de ervaringen met een goedkopere online-campagne veelbelovend zijn.

Provinciebestuurder Carla Schönknecht over campagne om Zeeland meer op de kaart te zetten als vestigingsregio

Lees ook:

Deel dit artikel:

Reageren

Recent nieuws