Toeristische campagne: niet om toeristen te trekken...maar nieuwe inwoners

Toeristische campagne: niet om toeristen te trekken...maar nieuwe inwoners
Toeristische campagne: niet om toeristen te trekken...maar nieuwe inwoners © Ria Brasser
Campagne Niet iedereen houdt van Zeeland
Campagne Niet iedereen houdt van Zeeland © VVV Zeeland

'Niet iedereen houdt van Zeeland. Mooi.'

De campagne 'Niet iedereen houdt van Zeeland. Mooi.' moet worden uitgebreid met de thema's investeren, wonen en werken. Er moet meer aandacht komen voor vacatures, studies, stages, huizen en innovatieve bedrijven.
Het "investeren in stedelijke aantrekkelijkheid én imago van Zeeland is van groot belang bij het aantrekken van young professionals", schrijft het provinciebestuur.
Kustlijn Zoutelande
Kustlijn Zoutelande © Omroep Zeeland
Zeeuwse bedrijven en organisaties hebben veelal grote moeite om personeel te vinden voor openstaande vacatures. De aankomende campagne moet meer mensen naar Zeeland trekken.
Op de vraag of 650.000 euro niet erg weinig is voor een reclamecampagne, antwoordt provinciebestuurder Carla Schönknecht dat ook bedrijven en andere partijen eraan bijdragen. En dat de ervaringen met een goedkopere online-campagne veelbelovend zijn.
Provinciebestuurder Carla Schönknecht over campagne om Zeeland meer op de kaart te zetten als vestigingsregio

Lees ook: