Twee tips over diefstal Middelburgse scholengemeenschap

Naar aanleiding van de uitzendingen van Opsporing Verzocht zijn twee tips binnengekomen over de diefstal van duizenden euro's bij de Stedelijke Scholengemeenschap Nehalennia in het gebouw aan de Breeweg in Middelburg. Dinsdagavond was de eerste uitzending van Opsporing Verzocht, vandaag was de herhaling. De politie denkt niet dat de gouden tip erbij zit.

Verdachte diefstal Nehalennia Middelburg (foto: Omroep Zeeland)

Op bewakingsbeelden is te zien dat twee mannen door het gebouw lopen en proberen hier en daar een deur te openen. Een schoonmaakster spreekt één van de mannen kort aan, maar zij gelooft de smoes dat hij moet wachten op een vergadering. De school is op dat tijdstip open vanwege een avondcursus en er zijn dus meerdere mensen aanwezig.

Vervolgens gaat diezelfde man het secretariaat in, waar hij een paar minuten is. Hij haalt onder meer contant geld uit de aanwezige kluiskast. Opmerkelijk is dat hij die, net als de deur van het kantoor, met een sleutel openmaakt. Ze maken daarna nog een ronde door de gangen, vermoedelijk willen ze nog meer stelen. Even later verlaten de twee mannen het gebouw. Allebei zijn ze op verschillende momenten vrij duidelijk gefilmd. Vooral degene die bij het verlaten van het kantoor een volle krat meeneemt. De tweede man draagt een capuchon en is hierdoor minder goed te zien.

Voorkennis

Volgens Monique Wagensveld, locatiedirecteur Nehalennia Breeweg moeten de daders geweten hebben dat er veel geld in de kluis lag. De diefstal kwam aan het rollen toen een buurvrouw van de school op dinsdag 8 januari allerlei spulletjes die ze in de tuin had gevonden naar de school kwam brengen. Het bleek te gaan om spulletjes uit de kluis. Blijkbaar hadden de inbrekers daar geen interesse in en deze weggegooid.

Lees ook:

Razendsnel toegang tot het laatste Zeeuwse nieuws, het weer, sport en live radio en tv? Download de Omroep Zeeland app voor Android of iPhone/iPad.

Meer over dit onderwerp:
Middelburg 112 Nehalennia
Deel dit artikel:

Reageren