'Westerscheldetunnel wordt baas van de veerboot'

'Westerscheldetunnel wordt baas van de veerboot'
'Westerscheldetunnel wordt baas van de veerboot' © Omroep Zeeland
Directie Westerscheldetunnel gaat ook het fietsvoetveer exploiteren
Directie Westerscheldetunnel gaat ook het fietsvoetveer exploiteren © HV Zeeland

Hoofdpijndossier

Het veer tussen Vlissingen en Breskens is een hoofdpijndossier van de provincie. Het fietsvoetveer lijdt al jarenlang verlies. Dat verlies komt voor de provincie, die nu zorg draagt voor de veerdienst. Er is daarom ook vaak en lang gesproken hoe het verder moet met de boot: minder varen, duurdere kaartjes, overdragen aan een commerciële partij, alleen voor de toeristen varen of zelfs helemaal stoppen.
Op de boot.
Op de boot. © Ria Brasser

Toerist moet boot redden

Uiteindelijk werd er eind vorig jaar voor de toerist gekozen en werden de kaartjes duurder. In het plan stond dat toeristen jaarlijks 170.000 euro extra in het laatje moeten brengen. In het hoogseizoen wordt meer voor losse tickets gevraagd.
Een enkeltje Vlissingen-Breskens is deze zomer 1,35 euro in prijs verhoogd en kost 4,50 euro. Ook besloot de provincie half 2018 de doordeweekse afvaarten van 7.18 uur uit Vlissingen en 7.48 uur uit Breskens te schrappen.

Lees ook: