Streekproducten uit West-Zeeuws-Vlaanderen zijn niet bekend genoeg: 'Er is zoveel meer dan dure restaurants'

De streekproducten uit Sluis moeten beter gepromoot worden, dat vindt Chefkok Marcin Beaufort uit Cadzand. De gemeente Sluis en de ZLTO (Zuidelijke Land- en Tuinbouworganisatie) steunen dat plan. Volgens de chefkok heeft de regio veel te bieden: "Asperges, knolselderij, aardappels, noordzeevis, garnalen uit Breskens, zuivel en kaas."

Beaufort noemt zichzelf naast chefkok ook 'culinair adviseur'. Hij wil samen met de gemeente en andere partijen West-Zeeuws-Vlaanderen als foodregio op de kaart te zetten. "Ik wil vooral de kleine boeren in de kijker zetten. Lokale producten promoten." Hij gaat drie groepen bij elkaar brengen; toerisme, horeca en streekproducenten. "We gaan eerst inzichtelijk maken welke producten er zijn, waar je het kan halen en kan eten."

Restaurants

De regio Sluis staat al bekend om de sterrenrestaurants maar er is meer volgens Beaufort: "De mooie dure restaurants kennen we wel. Ik wil juist de streekproducten uit het achterland aan het grote publiek voorstellen."

Chefkok Marcin Beaufort uit Cadzand wil streekproducten promoten (foto: Omroep Zeeland)

Meer over dit onderwerp:
Zeeland Sluis Restaurant Streekproducten
Deel dit artikel:

Reageren