Fikse vertraging bij noodpont Sas van Gent: 'Weer te laat op m'n werk'

Het speciale pontje dat wordt ingezet door werkzaamheden aan de brug bij Sas van Gent, blijkt lange wachttijden op te leveren voor fietsers en voetgangers. Wachttijden kunnen oplopen tot drie kwartier, omdat in- en uitladen van fietsen veel tijd in beslag neemt.
Het noodpontje bij Sas van Gent zorgt voor lange wachttijden bij voetgangers en fietsers
Een fietser uit Westdorpe staat rond het middaguur al voor de tweede keer vandaag te wachten. Vanmorgen stond ze om 7.55 op het bootje te wachten, maar ze was pas om 8.40 uur aan de overkant. En dat terwijl de overtocht maar zo'n tien minuten duurt. "Daardoor was ik vanmorgen te laat op m'n werk en nu ben ik weer te laat voor m'n werk in Westdorpe."

06-nummer werkt niet

Bij de opstapplek staat een bord met een 06-nummer wat gebeld kan worden om het bootje op te roepen. "Maar dat werkt niet", zeggen gebruikers. Bij het bellen van het telefoonnummer klinkt een ingesprektoon en krijg je niemand aan de lijn.
De draaibrug bij Sas van Gent is bijna een maand lang niet te gebruiken. Rijkswaterstaat vervangt de technische installaties van de brug en dat duurt tot 21 juni. Auto's moeten daardoor omrijden via Zelzate of Terneuzen.
Noodpunt Sas van Gent
Lange wachttijden bij de noodpont © Omroep Zeeland
"Het is niet leuk meer", zegt een fietser na ruim een half uur wachten in de stromende regen. "Hier moeten ze toch iets aan doen", roept hij nog toe.

Reactie Rijkswaterstaat

Volgens Rijkswaterstaat heeft de lange wachttijd te maken met het op- en afstappen bij het noodpontje. "Dat kost veel tijd, waardoor wachttijden op kunnen lopen tot maximaal drie kwartier." Over het gebruik van telefoonnummer wordt vandaag nog overleg gevoerd.
Noodpunt Sas van Gent
De noodpont tussen Sas van Gent en Westdorpe © Omroep Zeeland