Postchaos in 's-Heer Arendskerke nog niet voorbij: 'Het is nu tijd om verdere stappen te nemen'

Post op het verkeerde adres, te late betalingsherinneringen of rouwkaarten die pas tien dagen later worden bezorgd. Inwoners van 's-Heer Arendskerke hebben al maanden problemen met de bezorging van hun post. Bewoners klagen bij PostNL, maar tot nu toe heeft het volgens inwoner Paula Bonefaas niets opgeleverd.
Postchaos in 's-Heer Arendskerke
Paula Bonefaas heeft ook regelmatig problemen © Omroep Zeeland
Paula is één van de bewoners die regelmatig problemen ervaart. Nog niet zo lang geleden zat er in haar bus een brief met daarop vetgedrukt: bewindvoering. "Eerst schrik je je te pletter. Maar dan bekijk je het adres en blijkt die niet voor ons te zijn, maar voor iemand anders. Hoe zou die zich voelen dat ik dat weet?"
Via een Facebookpagina van bewoners van 's-Heer Arendskerke stromen meer klachten binnen. Door verkeerd geposte aanmaningen worden bedragen hoger en een inwoner kreeg zelfs een rouwkaart pas tien dagen later in de bus.

'Ze beloven beterschap'

Paula heeft net als andere bewoners geklaagd bij PostNL. "Ze zijn meelevend en beloven beterschap, maar nog altijd gaat het vaak verkeerd. Het is nu tijd om verdere stappen te nemen."
's-Heer Arendskerke staat niet op zichzelf, want ook in Kattendijke waren er lange tijd problemen met de levering van de post. Daar zijn de problemen opgelost door een nieuwe postbezorger.