Voetbalmuseum verhuist en moet verkocht worden

MIDDELBURG -
Het
, bekend onder de naam Voetbal Experience, is sinds 2009 gevestigd op het Zeeland Entertainment Park (ZEP) in Middelburg. Het voetbalmuseum is bij het maken van de planning uitgegaan van zo´n 200.000 bezoekers per jaar. Het afgelopen jaar waren er echter maar 50.000 belangstellenden.

Toeristen
Ook de stroom toeristen naar het museum viel de directie tegen. Die hoopt nu op een nieuwe locatie in het land niet afhankelijk te zijn van toeristen. Ook zei Van Rijswijk dat er al partijen geïnteresseerd zijn in het kopen van het museum.

Verbaasd

Sportjournalist Matty Verkamman uit Kats, samen met zijn collega´s Johan Derksen en Hugo Borst initiatiefnemer van het voetbalmuseum, laat in een reactie weten verbaasd te zijn. Derksen wil absoluut niet reageren.

Voetbalbond

De Koninklijke Nederlandse Voetbalbond is partner van het voetbalmuseum en heeft laten weten geen problemen te hebben met de verkoop en verplaatsing. Voetbal Experience is gebouwd als een demontabele tentoonstelling en kan daardoor relatief eenvoudig verplaatst worden.

Zorgen
Afgelopen donderdag uitte de Middelburgse wethouder Johan Aalberts van Financiën zijn zorgen over de financiële problemen bij de bedrijven die op het ZEP zijn gevestigd. Doordat het aantal verwachte bezoekers de laatste jaren achterblijft, zijn grote financiële gaten ontstaan. Aalberts zei dat de betrokken partijen al maanden om de tafel zitten om oplossingen te vinden.

Prognose

Het ZEP werd in 2008 aangelegd. Toen was de prognose dat het ZEP jaarlijks 900.000 bezoekers kon verwachten. Aan de kant van de woonboulevard Mortiere aan de overkant van het ZEP loopt het storm met bezoekers en klanten, maar het ZEP ligt er al tijden stilletjes bij.

Het volledige persbericht van het voetbalmuseum is hier te lezen.