'Superfood hoeft niet duur: Power to the Pieper'

'Power to the Pieper', het is een nieuwe campagne van de Nederlandse Aardappel Organisatie (NAO) om het imago van de aardappel op te krikken. De aardappel is hip en gezond, is de boodschap. En een goede tegenhanger van al dat 'buitenlandse' superfood.

Superfood
Tijdens de eerste veiling van de nieuwe aardappels in Sint-Annaland dinsdagmiddag werd het campagnefilmpje getoond. "De superfood-adviezen van dieetgoeroes en food bloggers vliegen ons om de oren. We zoeken ons heil in exotische producten uit verre landen en gezond eten lijkt duurder dan ooit. Laten we ons niet een klein beetje gek maken?" aldus de campagnemakers.

Kwaliteit
Volgens veilingmeester David Hage zijn de vroege aardappelen goed van kwaliteit. Hij hoopt dat mensen door de campagne nu meer aardappelen gaan kopen. "Je kunt veel met de aardappel en het is hartstikke lekker en gezond."

Veiling
De veiling begon om 9.30 uur en bestond uit soorten als Doré met 1800 kisten, Premiére met 400 kisten, Frieslander  met 1800 kisten, Eigenheimer met 100   kisten en de Bildtstar met 50 kisten. De veiling was vorig jaar al op 22 mei. Dit jaar was het later vanwege het relatief koude voorjaar.

Deel dit artikel: