Banken slecht te bereiken per telefoon

Rabobank klantenservice Vlissingen
Rabobank klantenservice Vlissingen © Omroep Zeeland
OOST-SOUBURG - De klantenservice van de Rabobank in Vlissingen

Nemen niet op of pas laag

Volgens telefoonboek.nl kan het openen van een nieuwe rekening of het regelen van andere bankzaken als dat per telefoon gebeurt wel eens een langdurige aangelegenheid zijn. 68,3 procent van de banken neemt de telefoon niet of pas heel laat op. Gelegenheid om een berichtje achter te laten is er zelden.

Drie keer overgaan

De organisatie heeft het onderzoek gedaan naar de 41 Zeeuwse nummers die in de database staan onder de categorie 'Bank'. Als na drie keer of meer overgaan nog niet was opgenomen werd het nummer in de categorie 'slecht bereikbaar' gezet. Bij 28 van 41 Zeeuwse nummers was dat het geval.

ING en Rabobank

Onder uitschieters van de slechtst bereikbare banken vallen onder andere de vestigingen van ING in Terneuzen en Goes (66 en 41 mislukte belpogingen) en de Rabobank in Hulst (39). De meeste telefoonnummers in de lijst van slecht bereikbare telefoonnummers zijn afkomstig van de Rabobank (12). ING (9) en ABN AMRO (7) doen het iets minder slecht.
Volgens telefoonboek.nl scoren alleen Limburgse banken nog slechter dan de Zeeuwse.