Filmposter L'amour des moules wint prijs

VLISSINGEN -
Het winnende affiche springt in het oog door de compositie en het kleurgebruik; het intrigeert doordat de visuele vormen mooi doch raadselachtig zijn. Wat zien we precies? Een decolleté? Een zwembad? De poster verbeeldt fraai de licht erotische connotatie van de mossel.
Prikkelend
“Prikkelend, en ik hou niet eens van mosselen,” schreef een van de stemmers. “Intrigerend: wat is het nou eigenlijk? De poster ademt precies dezelfde poëtische sfeer als de film. Mooie kleuren: de koude zee,” noteerde een ander. “Ook als vrouw wordt mijn blik meteen getrokken naar dit decolleté, of is het toch iets anders?,” schreef een derde stemmer.
Online-stemming
L’amour des moules bleef Doodslag van Marc Koppen en Theo Maassen (Scherpontwerp), Kyteman Now What? van Pieter Vos en Merel Snel (75b) en De Heineken Ontvoering en Kauwboy (beide ontworpen door Brat Ljatifi (Brat Creative Works) ruim voor in de online-stemming.